Wycieczka do Chorwacji

DSC  e

W dniach 26.09-02.10.2015 roku pracownicy 107 Szpitala Wojskowego w Wałczu wyjechali na wycieczkę do Chorwacji.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od pięknej jaskini w miejscowości Postojna na Słowenii. Następnie przejechaliśmy do Plitvic gdzie zwiedzaliśmy Park Narodowy – Plitvickie Jeziora. Wspaniały obszar porośnięty bujną roślinnością, z 16 turkusowymi jeziorami położonymi tarasowo, które połączone są ze sobą 72 wodospadami, zrobił na nas ogromne wrażenie.

Następnego dnia przejechaliśmy malowniczą trasą nadmorską z pięknymi widokami na góry, wysepki i zatoczki Morza Adriatyckiego do Dubrownika. Miasto nas zachwyciło, spacer po starym mieście, cudowne zabytki i piękna słoneczna pogoda sprawiła że humory mieliśmy wspaniałe.

Kolejny dzień przywitaliśmy w Splicie, największym mieście Dalmacji. Malowniczy port, stara rzymska architektura obronna i wspaniały przewodnik sprawili, że był to kolejny ciekawy i udany dzień. Spaliśmy w hotelu w Trogirze, jest to typowe nadmorskie miasteczko z malowniczą starówką, ratuszem z przełomu XIV i XV wieku oraz katedrą św. Wawrzyńca. Czas wolny po kolacji spędzaliśmy spacerując po nadmorskiej promenadzie, podziwiając wspaniałe widoki.

Morze Adriatyckie przywitało nas ciepłą wodą więc nie mogło zabraknąć morskich kąpieli i wygrzewania się na słonku.

Niestety czas szybko leci i trzeba było ruszać w drogę powrotną. W planie mieliśmy jeszcze zwiedzanie Parku Narodowego Krka. Jest tam rzeka która płynąc przez wapienne podłoże wytworzyła nieregularne koryto z 17 kaskadami. Widoki były piękne, część uczestników wycieczki zażyła kąpieli pod malowniczym wodospadem.

Po zakończeniu zwiedzania ruszyliśmy w dalszą podróż powrotną przez Austrię, Czechy do kraju.

Duże uznanie w naszych oczach zdobyli nasi dwaj Panowie kierowcy. Profesjonalni, mili i uczynni. Przewodniczka także stanęła na wysokości zadania.

Wróciliśmy pełni wrażeń, wypoczęci i gotowi do pracy. Był to miły czas który nas bardzo zintegrował i zachęcił do następnych wspólnych wyjazdów.